fredag 17 december 2010

Julafton börjar närma sig :)

Tänk så fort det går, snart står tomten och knackar på dörren och barnens ögon tindrar så :) I år är det ju hemma jul som jag kallar det, jag har en tradition i familjen att varannan jul har jag den hemma hos mig med mamma, sambo, försöker få mina bröder att komma och för andra gången har jag i alla fall lyckas få med mig en bror, man får ju inte vara olistig utan gå via barnen :) Thilda utryckte sig att om inte pappa och mamma vill åka så kommer jag ut till dig, tar med mig fanny och felicia och vi åker med farmor *S* Sen är Ove mormor med också, tyvärr så denna jul blir hans mamma inte med, hon ramlade i september och gjorde illa sig i höften så operation var nödvändig och hon har inte hämtat sig sen ännu. När det inte är hemma jul så är det Kicki jul :) Då är det hennes familj, min familj, morbror lasse med barn och sen lite olika personer :)

Finns även en till tradition som är dagen innan, då kommer vänner över på glögg, årets första julskinka och lite annat jul tilltugg samt Bingolotto :) Tycker julen är mysig samtidigt som den är lite halvstressig :) Denna Jul har även jag önskat mig lite klappar :) Ja ja önska får man ju alltid göra :) Får väl se om Tomten tycker att jag varit snäll ;)

* Ett promenad band.
* En självgående dammsugare.
* En klocka.
* Smycken.



Som jag skrev sist många saker börjar ju kommma ifatt mig, försöker att stressa ner lite samt att inte tänka för mycket. Men en del saker kommer och går men men..

I morgon lördag 18/12 så är det Sk Ena:s traditionella Luciasim på badhuset kl 14 inträde med fika. Rebecca kommer då att vara med och simma som tärna, har själv aldrig varit där och tittat någongång med det sägs att det ska vara så himla fint och denna gång har jag en jätte anledning att gå dit. Sen efter det så fortsätter Km som Rebecca också är med och tävlar i några grenar, hon har ju inte hållt på så länge. Och måste ju gå till Elisabeths ost och delikatess för att samla ihop lite saker för 261 kr som är vår Julklapp ifrån jobbet.

På måndag så ska vi till hjärtmottagningen i uppsala med Axel, har ringt och fått en tid för kontroll av varför han fortfarande får blåa läppar. Extra lätt är det när han är lite förkyld, gjorde ett test på honom, vi sprang fram och tillbaka och lekte, såg att läpparna skiftade färg, fick honom till att fortsätta springa och det blev då som små blå märken på läpparna, alltså vissa ställen blev mörkare. Vi satte oss ner och andades djup och ganska snart så blev läpparna skära igen. Men som dom säger så har inte detta något med hjärtproblemet som Axel hade. Fast det var det jag sökte för från första början. Så får se om dom hittar något på måndag, hoppas INTE. Efter det är det dags för maskerad kalas hos sötaste Jakob och Chanelle, Jakob som blir hela 5 år :)

Hoppsa ni alla får en trevlig jul :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar