tisdag 28 december 2010

Ett par dagar till...

Jaha nu har det gått ett par dagara till sen jag bloggade. Allt gick bra med besöket hos doktorn med Axel, han säger fortfarande att det är ytliga kärl i läpparna som gör att han blir blå, de tog ekg och gjorde ultraljud på hjärtat och allt såg bra, han blir nu kallad om ett år igen. Julafton gick bra, glada barn, min bror och hans familj kom hit, åt gott tittade på kalle och sen kom tomten :) Stackarn tomten han ju knappt ta av sig skorna innan Axel sträckte fram sin påse med tuttar i och sa: här får du!! Sen när tomten väl kommit in och satt sig på stolen så lägger Axel huvudet på sne och säger: Jag har önskat mig en kassapparat :) Han är för gullig :)

Så nu har Axel slutat att använda tuttar :) Första natten gjorde rikigt ont i hjärtat på mig, han hade lagt sig och när jag kom in i sovrummet så låg han med huvudet under täcket och jag hörde ett snyftande. Frågade vad det var och han tittade på mig och sa: Mina tuttar!! Efter att vi pratat om att de små bebis nissarna blir så glada över att få nya tuttar osv så skrattade han och somnade ganska lätt.

Nästa kväll då var Axel jätte trött... inget var bra allt var bara bläää enligt honom. Han ville då så klart ha sina tuttar när det var dags att gå och sova... Efter att han skrikit osv så sa jag tänk om Tomten står där utanför och ser och hör dig nu och han kommer och hämtar tillbaka dina julklappar?? Då svarar han mig: om han lämnar sin släde och renarna så hoppar jag på den och åker iväg!! Svarade att jag kommer ju och sakna honom jätte mycket då. Han tittar på mig och säger: men jag kommmer ju tillbaka, ska ju bara hämta mina tuttar!!

Det har gått både upp och ner med det här om tuttarna, fast vi kämpar på, hans tänder mår inte så bra utav att ha dom sen tycker både jag och Ove att Axel sover bättre om nätterna utan tutten, han vaknar inte och letar.

Nej nu är det säng dags jobbar en dag till sen är jag ledig tills på söndag morgon kl.7.

Om jag inte hinner återkomma så önskar jag Er alla Ett Gott Nytt År :) kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar