onsdag 10 mars 2010

Min mage!!

I natt hade jag sådant fruktansvärt gallgångs anfall, har ju opererat bort gallblåsan för många år sedan, men man kan fortfarande få kramp i gallgångarna... Jag trodde att jag nästan skulle få åka in..men efter att ha pratat med 1177 så blev det till att dricka ljummet vatten, varm flaska på magen och sedan ipren provade jag med, egentligen så hade voltaren varit bästa men hade inget hemma. Så idag är jag väldigt öm i magen :(

Nu vet jag knapp vad jag ska äta, vill inte ha tillbaka anfallet. Jag vet att man ska hålla sig borta från alla mjölk produkter, ägg, en del frukt, många grönsaker, fett, bröd, fullkorn... det finns inte så mycket mer kvar att äta sen.. Hur ska det gå när vi åker på måndag?? Då får vi fixa egen mat, även när en av oss får sova med Axel, inte så lätt att ha special kost då *suck* Varför skulle det komma nu???(antagligen för att jag är nervös)

Och jag vet inte om Axel också känner på sig något, hans aptit finns inte, vad fick jag i honom igår jo en flaska välling på morgonen, och 2 smörgåsar på kvällen, men ingen välling. Gör sådan mat som han tycker om som pannkaka, gröt men nej inget och han är riktigt bestämd, spelar ingen roll om han får lov att sitta kvar, har rör inte maten. Nej nu ska vi göra iordning oss och försöka komma ut och få lite sol på oss, fick lite sol igår. Ha de!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar