måndag 19 april 2010

Framme!

Hejsan igen, resan ner gick bra som sagt, framme vid 11.30 så Axel fick leka av sig lite i stora båten som fanns innanför entrén till sjukhuset. Genast hittade han en tjej kompis som han busade omkring med. Sen upp till avdelningen och där fanns det ju 3 hjulingar så full fart med den ett tag och även där hittade han en kompis Leon, dom ligger på Ronald Macdonald men vi har inte fått någon plats där. Axel och Leon körde race i koriorerna och båda 2 fick lite blåa läppar, men det stoppade dom inte.

Lite mer undersökningar som feber, blod tryck, syresättning, ultraljud, röntgen, öron och hals. Han var inte med på allt men med lite tvingande så gick allt. Under själva ultraljudet så somnade han en liten stund, det verkade som om dom hittade något annat också för sköterskan kallade upp en annan person för att titta hon också, dom tisslade lite och sen hörde jag att det var nog bara bilden som spelade deras öga ett spratt, vad det var vet jag inte??

Jag och Ove fick sen upplysning och bildvisning om hur det kommer att gå till sen, under onsdagen och efter själva operationen, mycket slangar kommer det att bli... respirator, sond, infart, CVK (sitter i stora blodkärlet på halsen) pacemaker kablar och ibland även pacemaker som om det behövs, dränage slangar och gud vet allt vad det var!!

Imorgon så kommer vi att få gå till IVA och även prata med narkos, vikt och längd ska tas, infart ska sättas, han ska duscha 2 ggr. Så det blir mer korvstoppning i morgon igen.

Nej nu ska jag lägga mig i sängen och sträcka ut mig en stund, vi ligger på odin hotell i natt och kanske även i morgon natt, sen får vi se.. Hoppas få komma till ronald på onsdag så vi är närmare när OP ska vara. Det är ju en bit ifrån, 6.4 km inte så jätte långt men krongligt.. och dyrt att stå i P- huset 150 spänn för ett dygn och det får vi stå för själva..

Nej som sagt nu är det vila. Skriver igen förhoppningsvis. kram

4 kommentarer:

  1. Pernilla (lillkyrka)19 april 2010 kl. 19:27

    Lycka till nu! Det här kommer att gå jätte bra! Tänker på er!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tack för att du skriver gumman .Hoppas ni får sova gött nu .God natt på er alla .Håller tummarna för er ..En extra kram till Axel från Leo hälsar han ..Tänker på er Mamma mormor svärmor

    SvaraRadera
  3. Skönt att det äntligen blir av för er. Lycka till! Håller alla tummar jag har =)
    Kram sara

    SvaraRadera
  4. Lycka till allt kommer att gå jättebra dom är väldigt duktiga här i Göteborg.
    Känner din mamma så jag följer din blogg och ni finns i mina tankar.
    Håller alla tumma.
    Kram på er
    Gunilla

    SvaraRadera